30 Temmuz 2010 Cuma

SARAR Tümsekleşen Ayakkabıyı Kabul Etmedi

29. 05.2009 tarihinde Sarar Antalya şubesinden bir çift ayakkabı satın aldım. Yaklaşık on gün sonra ayakkabının sol tekinin orta iç kısmında tümsekleşme meydana geldi. Yürüme esnasında epey rahatsızlık vermeye başlayınca 09. 06.2009 günü, yani aldıktan on iki gün sonra ayakkabıları mağazaya geri götürdüm.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 4. Maddesi şöyle yazar" madde 4- (değişik: 6/3/2003-4822/4 md. ) ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. "

Ne yazık ki bu adı büyük fakat sanırım kafası hala küçük işletmenin personeline bu yasayı söyleyip ürünü değiştirmek istediğimi söylememe rağmen, "ille de ürünü değiştiremem fabrikaya göndermem lazım" deyip bana form düzenleyip elime bir kağıt tutuşturup gönderen sayın satış görevlilerini umarım siz yetkili kişiler uyarırsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder