19.07.2010 tarihinde Sarar Büyük Mağ. Konya Kulesite Şubesinden aldığım A-888713 seri-sıra nolu fatura ile belgeli 4 parça üründen bir tanesinin ürün bilgisi içeren iç etiketindeki ile yine ürün bilgisinin yanı sıra fiyat bilgisini de içeren dış etiketindeki barkod dâhil olmak üzere tüm bilgilerin farklı olduğunu ertesi gün anladım. Yani aldığım ürünün değil de başka bir ürünün bedelini ödemiş oldum. Yine diğer bir ürünün kumaşında ciddi bir leke fark ettim. Bu durumu mağaza müdürüne ancak 21.07.2010 tarihinde iletebildim. Çünkü başka bir şehirde ikamet ediyordum ve ulaşmam mümkün değildi. Mağaza müdürü Erkan Bey dilediğim yerde hakkımı arayabileceğimi, kendisinin de bir çalışan olduğunu ve verilen talimatlar gereğince iade almalarının mümkün olmadığını söyledi. Oysaki ben aldığım 4 parça üründen sadece 2 tanesinin iadesini talep etmiştim. Herhangi bir kötü niyet taşımadığım gayet açık. Eskişehir ve İstanbul’daki yetkililer ürünü İstanbul’a kargo ile göndermemi ve iade yapılıp yapılmayacağına kendilerinin görerek karar vereceklerini söylediler. Hakkımı arayacağımı dile getirince tamam aide alalım dediler ve 2 parça ürünü teslim aldılar. İade aldıkları ürünlerin bedelini kredi kartıma geri yansıtmak için kart bilgilerimi de aldılar. Ancak iade henüz gerçekleşmedi. 168 TL iadenin gerçekleşmesini istiyorum.
Buradaki büyük sıkıntı fatura üzerinde oynama yapılmış olmasıdır. Sarar firması imzalayıp, kaşeleyerek "Fatura tarafımızdan düzeltilmiştir." yazmışlardır fatura üzerine. Bu durumda yapılan düzeltme gereği benden iade alınan ürünleri ben hiç teslim almış olmadım. Buna rağmen kredi kartımdan 244,80 TL çekilmiş durumda. Oysaki düzeltilmiş faturada 76,80 TL alışveriş tutarı olarak gözüküyor. 168 TL ivedilikle iade edilmelidir. Sarar buna kulak tıkayamaz. Hiç bir gerekçe göstermeksizin ürünün 7 gün içerisinde iade edilebileceğini, bunun yasal hakkım olduğunu biliyorum. Kaldı ki ürünler ayıplı idi. Şimdi ürünlerin ayıplı olmadığına karar verdik derseniz, bu sizi daha da küçültür. Sarar markası benim için bitmiştir. Yaşadığım sıkıntıyı herkesle paylaşıyorum, üzülerek. Ürün satılana kadar müşteri veli-niğmet, ürün satıldıktan sonra üzgünüz bizim yapabileceğimiz bir şey yok demek sizi çok küçültüyor. Dünya markası olmayı hedefleyen ya da olduğunu iddia eden bir marka bu tür basitliklerden kaçınmalıdır. 168 TL sararı da, beni de zengin yapmaz ama sarar değerli müşterilerini kaybettiği için üzülmelidir.
Anlaşılan o ki sarar bu yazılanları ciddiye almıyor ya da okumuyor. Fatura üzerinde düzeltme yaptılar. Düzeltme tarafımızdan yapılmıştır diye imzalayıp kaşe bastılar. Yapılan düzeltme sonucu 76,80 TL lik alışverişim söz konusu iken kredi kartımdan çekilen 244,80 TL olmuştur. Bu durumda 168 TL nin hemen iadesi gerekmektedir. Aksi takdirde bu bir yasal suçtur. Maliyenin ilgi alanına gireceğini düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder