Şikayet Edin

Sarar E-mail: sarar@sarar.com.tr

Sarar Eskişehir Fab. Tel: (222) 236 04 00

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü 

Tüketici Dernekleri Federasyonu

Tüketici Örgütleri Federasyonu

Tüketiciler Derneği (Tuder)

Tüketiciyi Koruma Derneği (Tükoder)

Tüm Tüketicileri Koruma Derneği (TTKD)

Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER)

Tüketici Hakları Derneği (THD)

Tüketiciler Birliği (TB)

Tüketici Köşesi

Nasıl Şikayet Edilir?

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamına giren uyuşmazlıkların çözüm yerleri, ilgili Yasada da belirtildiği şekilde; illerde "Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü", ilçelerde "Kaymakamlık" bünyesinde oluşturulan "Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri" ile her il ve ilçede faaliyet gösteren "Tüketici Mahkemeleri"dir. Bu mahkemelerde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

Buna göre;

a) 2010 yılı için değeri 938,75.-TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.

b) 2010 yılı için değeri 938,75.-TL'nin ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.

Sizleri bilgilendirmek ve yönlendirmek amacıyla yazılan bu yazımızdan da anlaşılacağı üzere şikayetçi olduğunuz hususların incelenerek çözümlenebilmesi için ikamet ettiğiniz veya uyuşmazlık konusu mal yada hizmeti aldığınız yerde bulunan bu mercilere fatura, satış fişi, sözleşme vb. belgeler ile birlikte müracaat etmeniz gerekmektedir.


Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi

Tüketici Mahkemesine Başvuru Dilekçesi